Social media annonsering

Betalda sociala annonser som ansluter till din målgrupp direkt

Social media marketing tjänster

  • Strategi
  • Social Media Annonsering
  • Social Media Kampanjer
  • Undersökning & Analys
  • Data & Rapportering
  • Träning & Konsultation

Nå din målgrupp i varje skede av deras inköpsresa.

Förmedla ditt budskap visuellt med hjälp av text, logotyper, animationer, videor och bilder i olika format.

Med en stor andel av den globala befolkningen som använder sociala medier dagligen, kommer din målgrupp förmodligen åt sociala plattformar regelbundet.

Sociala annonser exponerar användarna för ditt varumärkes personlighet och kan skapa medvetenhet, hänsyn och handling under hela användarresan.

En mängd olika plattformar och inriktningsstrategier finns tillgängliga – vi kan vara säkra på att nå din målgrupp med ett budskap som genererar resultat.

Social reklam är också otroligt kostnadseffektiv, och registrerar några av de mest effektiva mått på kostnad per räckvidd och resultat i alla betalda medier.

Utnyttja kraften från sociala medier med data analys

Vi vet hur man får affärsresultat från betald marknadsföring på sociala medier. Vi tar data och insikter och lägger till kreativitet och kultur för att leverera högpresterande sociala aktiveringar (eller kickass-resultat, som vi vill kalla dem). Vår formel ger resultat, skapar värde och skapar intäkter för varumärken, globalt.

Våra plattformar

Facebook

Som den största globala sociala mediekanalen med 2+ miljarder aktiva månadsanvändare och ständigt växande inriktningsmöjligheter, är Facebooks räckvidd oöverträffad. Men detta betyder också att det finns en betydande potential för ineffektiv reklam. Kombinera teknisk intelligens med kommersiell skarpsinne och engagerande kreativitet, och du kringgår denna fallgrop.

Instagram

Instagram är det perfekta stället att börja en konversation. Den har 500+ miljoner dagliga aktiva användare, med 200+ miljoner som besöker minst en företagsprofil. Kombinera detta med ett otroligt visuellt fokus, Facebooks avancerade inriktningssystem, shoppingmöjligheter på plattformen och framväxten av influencers som ett alternativt kreativt sätt för reklam, och det erbjuder oöverträffade möjligheter.

LinkedIn

Denna kanal är hem för 650 miljoner yrkesverksamma, cirka 61 miljoner influencers på seniornivå och 40 miljoner aktiva beslutsfattare. Med en svit av inriktningskrafter som bygger på både standard demografisk information och professionella detaljer, är det kanalen för B2B-lead generation. LinkedIn-användare har dubbelt så stort köpinflytande jämfört med den genomsnittliga onlinepubliken.

YouTube

YouTube är oersättligt i en holistisk betalmediestrategi. Det är den största onlinevideoplattformen, med frekventa aktiva användarsiffror nära Facebook. 80 % av användarna tittar på YouTube-videor relaterade till en produkt under köpresan. Med nästan 5+ miljarder videor som ses dagligen kommer du att kunna annonsera för en otroligt stor och engagerad publik.

TikTok

En av de snabbast växande sociala medieplattformarna i världen, denna relativa nykomling har redan över 800 miljoner användare.

Användare använder i genomsnitt nästan en timme om dagen, och med en snabbt växande reklamkapacitet är detta en social medieplattform som många varumärken inte har råd att lämna utanför sin betalda mediastapel.

Snapchat

Med 300+ miljoner månadsanvändare och så hög som 50 % penetration bland mobilanvändare i vissa territorier, ger Snapchat dig möjlighet att nå ett enormt antal av den mycket engagerade millennials- och Gen Z-publiken. Och det är dessa användare som är mest benägna att utföra majoriteten av sin forskning och sina köp på webben.